Kada je u pitanju digitalna strategija za firmu koja se bavi dezinsekcijom ili deratizacijom, moraju se poštovati određeni generalni principi, koje bi pratili bez obzira na firminu delatnost. Ali opet, postoje i neke specifičnosti koje ćemo pomenuti u ovom članku.
Tako da, ako imate firmu koja se bavi deratizacijom, ovo je pravi članak za vas. U njemu ćemo pričati o ulozi društvenih mreža na način na koji reklamirate svoj biznis.
Društvene Mreže
Društevene mreže su, pogotovo u Srbiji, digitalni medij koji ljudi najviše koriste. Naravno, postoji i potreba da se “izgugla” firmin sajt, ne bi li se više saznalo o njoj, ali društvene mreže su mesto gde vaš brend može doći u kontakt sa najvećim brojem potencijalnih posetilaca.
Ali, na koji način formirati strategiju za društvene mreže ako je vaša osnovna delatnost ubijanje i uništavanje glodara, miševa, pacova, insekata i ostalih štetočina? Ovo je pitanje sa kojem se susretao i sajt Eko Centar M, kojeg ćemo uzeti za današnji primer.
Dakle, šta u ovom slučaju raditi? Kada se radi o ovakvim uslugama, strategija na društvenim mrežama obično ide u tri smera:
- Akcije i promocije – ovo je stara dobra isprobana tehnika jer svako od nas voli dobar popust. Bez obzira koliko god para imali, uvek ćete ceniti dobru ponudu, odnosno situaciju gde možete da uštedite na nečemu što vam je svakako potrebno. Jos jedna ideja kada se radi o promocijama, je ta da uposlite druge da rade za vas. Kako? Pa, obećajte im neku nadoknadu ako vas spoje sa potencijalnim klijentom – preporuče vas nekome kome trebaju vaše usluge.
- Deljenje korisnih saveta – pošto se ne bavite stvarima koje bi bile interesantne za širu javnost, fokusirajte se samo na onu grupu ljudi koja bi u nekom momentu bila zainteresovana za vaše usluge i dajte im korisne savete, trikove i načine da uklone štetočine iz svog doma. Postoji pogrešna percepcija kod ljudi da, deljenjem ovakvih sadržaja, oni zapravo omogućavaju ljudima da sami obave posao bez da zovu njih. Ali, istina je ta da onaj koji sam želi da obavi posao, naći će način da sazna kako da ga uradi. Tako da su ovo svakako ljudi koji ne bi postali vaši klijenti. Sa druge strane, možda će im vaš savet pomoći da uvide koliko tu zapravo ima posla tako da će pozvati vas da uštede sebi vreme i trud.
- Učestovovanje u lokalnim događajima – ovo je jedna dugoročnija strategija gde na spor ali proveren način povećavate popularnost svog brenda. Na ovakvim događajima se nećete nužno sresti sa svojim potencijalnim klijentima i napraviit neki posao, ali ćete ostvariti kontakt sa ljudima tako da, ukoliko im nekada u budućnosti bude zatrebala usluga koju pružate, oni će se setiti vas i pozvati.
Kontent Strategija
Kada pričamo o kontent strategiji, ne pričamo o sadržaju koji možete da pišete i objavljujete na svom sajtu, sada nam je tema sadržaj koji možete da objavljujete na drugim mestima, koji će privući potencijalne mušterije na vaš sajt.
Jedan od najboljih načina da to uradite je da snimate video klipove za Youtube. Neko će reći da je i Youtube neka vrsta društvene mreže, ali mi smo hteli da ga odvojimo jer je strategija za Youtube nešto drugačija od one koju ćete upotrebiti za “klasične” društvene mreže.
Na ovoj platformi korisnici obično prave tri vrste kontenta:
- Kratki video klipovi, takozvani Shorts-i – koji su obično dugački oko jedan minut i cilj im je da na brzinu zainteresuju korisnika i da ga nateraju da poželi više. Ovde možete snimiti brz savet koji bi mogao pomoći vašim potencijalnim mušterijama da se reše štetočina.
- Video klipovi srednje dužine – ovo su uglavnom video klipovi između 10 i 20 minuta koje možete da iskoristite da, pored davanja saveta, objasnite i zbog čega taj konkretan savet funkcioniše. Na ovaj način ćete pokazati i svoju stručnost u oblasti i omogućiti ljudima da veruju vama i vašem brendu.
- Dugački video klipovi – ovo su video klipovi koji traju nekoliko desetina minuta (pa čak i sati, u zavisnosti od teme). Najčešća forma ovih video klipova su takozvani podkasti, koji se rade u formi intervjua. Ovde možete vi da intervjuišete nekoga iz vaše oblasti ali takođe i sami da budete intervjuisani i predstavite sebe, svoju kompaniju i zaista pokažete potencijalnim mušterijama ko ste i da li mogu da vam veruju.