Linkovi Sa Srpskih Sajtova
Kad se priča o dobrim pozicijama na pretraživačima (Google-u pre svega), ljudi uglavnom pričaju o kvalitetnom i dobro optimizovanom sadržaju/tekstu, o izgledu sajta i dobrom korisničkom iskustvu.
Ono o čemu ljudi manje pričaju, makar javno, jeste značaj beklinkova. Hteli mi to ili ne, beklinkovi su i dalje jedan od najjačih signala moći i autoriteta nekog sajta i, kao takvi, itekako utiču na poziciju sajta na pretraživačima.
Jedan od zanimljivih eksperimenata koje je Google radio jeste da potpuno eliminišu beklinkove kao faktor u algoritmu za rangiranje. Ono što su zaključili iz ovog eksperimenta jeste da su rezultati postali znatno gori. Doduše, ovaj eksperiment je rađen 2014-te godine, ali jasno je da se i dalje nisu odlučili na taj korak. Sve dok se to ne desi, linkovi i dalje ostaju bitan faktor.
Različiti Tipovi Beklinkova
Ono što je najveći “problem” sa beklinkovima je da nisu svi jednaki. Google ih različito vrednuje u zavisnosti od načina na koji su napravljeni i na osnovu toga procenjuje njihovu snagu. Prosto rečeno, jedan snažniji beklink može da bude vredniji od stotinu linkova lošeg kvaliteta.
I koji su to različiti tipovi?
- Direktorijumi – web direktorijumi su, u najvećem broju slučajeva, beklinkovi koji se mogu najlakše obezbediti. Sve što treba da uradite je da napravite nalog na nekom od tih sajtova (a nekada može i bez naloga), pošaljete podatke o vašem biznisu i kroz neko vreme će beklink ka vašem sajtu biti live. Moć ovih linkova nije velika, i zbog toga treba biti selektivan i birati isključivo najbolje direktorijume za svoj sajt.
- Razmena linkova – ovo je praksa koja je bila popularna pre, gde bi dva sajta razmenili linkove, tj linkovali jedan ka drugom. Ovo je, naravno, Google shvatio tako da se ovakav način pravljenja linkova više ne preporučuje.
- Guest posts – guest postovi su dugo vremena bili jedno od najjačih oružja za pravljenje dobrih beklinkova koji su imali dosta velik uticaj na rangiranje. Međutim, i ovde se mora voditi računa o tome da sajtovi za koje se piše budu kvalitetni jer će jedino takvi da doprinesu poboljšanju pozicije.
- PBN – PBN ili private blog network, predstavlja mrežu sajtova koje jedna (ili više osoba) poseduje sa ciljem da sa njih linkuje ka sajtu klijenta. Mnogi ljudi javno govore protiv ove prakse ali činjenica je da će beklink sa dobro napravljene mreže da pomogne sajtu da se bolje rangira.
- Editorial linkovi – ovo su ujedno i najteži beklinkovi do kojih možete doći ali su isto tako i najmoćniji. Editorijal link predstavlja link koji je vlasnik sajta napravio bez da ste ga vi na bilo koji način kontaktirali ili “zamolili”.
Na Koji Način Doći Do Srpskih Beklinkova?
Sve što smo do sada rekli za linkove naravno važi i u Srbiji, ali postoje nijanse.
Ovaj proces izgrađivanja linkova u našoj zemlji još uvek nije u tolikoj meri razrađen. Postoje mnogi vlasnici sajtova koji ne znaju ništa o link bildingu i ne žele da linkuju ka vama i vašem sajtu. Neki to rade jer misle da će na taj način njihov sajt izgubiti na vrednosti a neki jednostavno ne žele to da rade.
Tako da je posao beklink bildera u Srbiji dosta težak jer nije lako naći sajtove koji su otvoreni za to a u isto vreme dovoljno kvalitetni.
Kako Vam Mi Možemo Pomoći?
Obzirom da je naša agencija već neko vreme na tržištu, ostvarili smo kontakte sa sajtovima iz Srbije i njihovim vlasnicima, tako da vam možemo omogućiti da lakše i brže dođete do beklinkova za vaš sajt.
Ukoliko želite da popričamo više o tome možete nam se javiti putem mejla, pomoću kontakt forme ili nas jednostavno pozvati na telefon.